قالیشویی بنفشه در تمام ایام تعطیلات نوروز، آماده ارائه خدمات به همشریان گرامی می باشد.

لکه لاک ناخن را با این چند روش ساده از روی فرش تمیز کنید.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش
ضمانت خدمات قالیشویی بنفشه

آیا به دنبال راه حلی برای تمیز کردن لکه های لاک از روی فرش هستید؟ جای درستی هستید، در این مقاله از سایت قالیشویی بنفشه روش های مختلفی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید وحشتی را که خود یا فرزند دلبندتان ایجاد کرده اید جمع کنید.

ریختن لاک آرایشی روی فرش معمولاً به دلیل سهل انگاری بیشتر و ضربه زدن به لاک که فراموش کرده اید درش را ببندید و یا شکستن شیشه لاک است یا بچه های کوچکی که به دور از پدر و مادر خود دسته گل به آب می دهند!

حالا راه حل چیست؟!

استون؟ پد آرایشی؟ آب گرم؟ قالیشویی؟ شیشه پاک کن؟ اسپری مو؟

هنگامی که متوجه شدید لاک روی فرش یا مبل شما ریخته است ، در مرحله اول سعی کنید لاک را با حوله یا دستمال و یا پنبه  از روی فرش پاک کنید. مراقب باشید یک دستمال یا حوله کثیف روی قسمتهای دیگر فرش پهن نکنید. روش برداشت این است که پارچه را به صورت عمودی به لاک بزنید و از کشیدن آن به صورت افقی و پخش لاک روی سطح وسیع جلوگیری کنید. از خیس شدن اطراف لکه خودداری کنید ، زیرا ممکن است به مناطق دیگر سرایت کند.

همچنین می توانید از یک جسم سخت مانند چاقو ، قاشق یا ناخن برای پاک کردن لاک از فرش استفاده کنید.

برای استفاده از مواد شوینده ابتدا به این فکر کنید که فرش شما چه رنگی است؟ اگر فرش رنگ روشن دارید ، پاک کننده لاک ناخن بدون الکل گزینه خوبی برای شماست ، اما اگر فرش تیره دارید از اسپری مو و الکل طبی برای از بین بردن لکه های لاک فرش استفاده کنید.

قبل از استفاده از مواد پاک کننده ، آنها را در قسمت های کوچک امتحان کنید ، زیرا می توانند به رنگ فرش شما آسیب برسانند.

 

با استون لکه های لاک را از روی فرش ها پاک کنید

اگر فرش روشن دارید این روش به شما توصیه نمی شود و روش های دیگر را امتحان کنید.

یک پنبه و یا یک اسفنج آغشته به استون را در محلی که لاک ناخن ریخته قرار دهید ، سپس آن را با یک پارچه جاذب تمیز و پاک کنید.

لکه های لاک را از روی فرش پاک کنید

لکه های لاک را با پد لاک از روی فرش پاک کنید

بعضی اوقات استون می تواند به بافت فرش آسیب برساند و رنگ آنها را تیره کند. در چنین شرایطی باید از پد های مخصوص پک کردن لاک بدون استون جهت تمیز کردن لکه لاک استفاده کنید.

لکه های لاک فرش را با آب اکسیژنه پاک کنید

قبل از هر اقدامی ، رنگ فرش خود را بررسی کنید که احیانا دچار بهم ریختی نگردد، سپس یک حوله را با آب اکسیژنه مرطوب کرده و روی آن لکه بزنید تا آغشته شود. پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه ) را به مدت 30 دقیقه روی فرش بگذارید. در صورت لزوم از آب اکسیژنه بیشتر برای از بین بردن لکه های لاک استفاده کنید. رطوبت فرش را با حوله تمیز گرفته و بگذارید خشک شود.

 

لاک روی فرش

 

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی پاک کردن لاک از روی قالی وجود دارد

روش 1: در این روش می توانید با قطره چکان مقداری الکل روی لکه بریزید تا دقیقاً روی لکه ریخته شود و سپس آن را با پارچه تمیز پاک کنید. این فرآیند را ادامه دهید تا لکه لاک تمیز شود.

روش 2: لکه را کمی با آب سرد مرطوب کنید ، بر روی آن 15 تا 20 بار توسط اسپری مو، اسپری کنید و سپس سه تا 5 قطره الکل را روی لکه بپاشید. همزمان با برس ، یک دقیقه روی لکه برس بکشید و آب سرد روی آن بریزید.

روش 3: لکه را با شیشه شو مرطوب کنید و آن را به صورت دورانی و با اسفنج بمالید ، سپس آن را با آب پاک کنید. لکه باید پس از خشک شدن فرش از بین برود.

روش 4: یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب ولرم بریزید و سپس با یک پارچه تمیز لکه را از لبه خارجی به سمت داخل بکشید ، سپس فرش را با پارچه مرطوب و آب بشویید.

روش 5: پس از مرطوب شدن لکه با آب ، 15 بار اسپری مو را روی لکه بزنید و آن را به مدت دو دقیقه بوسیله یک مسواک برس بکشید. برای از بین بردن لکه می توانید این کار را سه تا چهار بار انجام دهید.

 

  • هرگز از سفید کننده ای مانند وایتکس برای این کار استفاده نکنید!
  •  

برای اطلاعات بیشتر این مقاله را نیز مطالعه کنید: بهترین راه تمیز کردن انواع لکه فرش

 

قالیشویی بنفشه فقط روشهای موجود و مورد استفاده کاربران را منعکس می کند و هیچ یک از روشهای فوق را توصیه یا رد نمی کند.

به گفته متخصصین قالیشویی بنفشه، بهترین روش برای پاک کردن لاک استفاده از خدمات قالیشویی های معتبر و متخصص در این زمینه است.

ما در قالیشویی بنفشه همواره در کنارتان هستیم تا با بهترین روشها خیالتان را از بابت تمیزی فرش و مبل منزلتان راحت کنیم.

امیدوارم از مقاله “روشهای ساده برای از بین بردن لکه های لاک از فرش، قالی و مبل” که در بخش مقالات شستشوی فرش منتشر شده است ، استفاده کرده باشید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟ امتیاز بدهید!

5/5 - (2 امتیاز)

اگر سوالی در این رابطه یا نظری دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
کارشناسان سایت پاسخگو خواهند بود

0 0 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
از طریق وب‌سایت ما به‌سادگی خدمات موردنیاز خود را رزرو نمایید
سفارش تلفنی
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
Scroll to Top