قالیشویی بنفشه در تمام ایام تعطیلات نوروز، آماده ارائه خدمات به همشریان گرامی می باشد.

روش شستن فرش ماشینی کرم، چالشها و راهکارها!

روش شستن فرش ماشینی کرم
ضمانت خدمات قالیشویی بنفشه

امروزه فرش های ماشینی کرم رنگ به دلیل سازگاری با دکوراسیون های مختلف و جلوه دهی به منازل بسیار مورد توجه هستند. اما چالش بسیار مهم در رابطه با  استفاده از این فرش ها، مراقبت، نگهداری  و روش شستن فرش ماشینی کرم است. این نوع فرش ها به علت روشن بودن رنگ پس زمینه  آنها، بسیار زیاد در معرض گرد و غبار، لکه ها و کدر شدن هستند. به همین دلیل ابتدا ما توصیه هایی برای نگهداری درست از این نوع فرش ها و سپس راهکارهایی برای تمیز کردن و شستن آنها برای شما داریم .راهکارهای زیادی برای شستن و تمیز کردن فرش های ماشینی کرم رنگ شما وجود داردکه مهم ترین و کارآمدترین آنها سپردن فرش هایتان به قالیشویی های معتبر است. زیرا راه کارهای پیشنهادی ما که توسط خودتان انجام خواهد گرفت هرگز به کیفیت کار متخصصین در این زمینه نخواهد رسید. تیم قالیشویی بنفشه شامل افراد خبره و متخصصی می باشد که تمام تلاششان ارائه خدمات با کیفیت به شما عزیزان می باشد.اما هدف ما به طور کلی کمک به شما در این مسیر، همانطور که خودتان می خواهید است. در ادامه قدم به قدم در نگهداری جلوه زیبای فرش هایتان با ما باشید.

نگهداری درست از فرش ماشینی کرم

راه های نگهداری درست از فرش ماشینی کرم

همانطور که در بخش قبل گفته شد اولین قدم برای حفظ زیبایی و جلوه فرش ماشینی کرم رنگتان سعی در نگهداری درست آنهاست. در این بخش سعی داریم روش های کاربردی نگهداری درست از فرش هایتان را به شما بیاموزیم تا نیاز کمتری به شستن و تمیز کردن آنها پیدا کنید.

اولین مسئله ای که فرش های شما را در معرض مشکل کدر شدن قرار میدهد نشستن گرد و غبار به صورت مداوم روی آنهاست. برای رفع این مشکل راهکار پیشنهادی ما به شما این است که فرش هایتان را به صورت مداوم و با برنامه زمانی منظم و روزانه جارو کنید. جاروکردن منظم فرش هایتان باعث می شود بلافاصله گرد و غبار از روی بافت های سطحی فرش هایتان برداشته شده و به سطح زیرین فرش نرسد و از کدر شدن فرشتان جلوگیری می کند.

راهکار دیگر ما به شما این است که هرچند وقت یکبار یک دستمال نم دار و مناسب را در جهت بافت فرش روی آن بکشید و پس  از اطمینان یافتن از تمیز شدن سطح فرش یک بار دیگر با کشیدن دستمالی با قدرت جذب بالا بر روی آن از خشک شدن سطح فرشتان اطمینان یابید. نکته مهم و قابل توجه این است که شما باید این کار را  تنها در یک جهت انجام دهید تا از نفوذ گرد و غبار و کثیفی ها به سطح های پایین تر بافت فرش و پخش شدن آنها روی سطوح دیگر آن جلوگیری نمایید.

راهکار پیشنهادی دیگر برای حفظ تمیزی و زیبایی فرش های کرم رنگتان قرار دادن آنها در قسمت های کم رفت و آمدتر منزلتان است. در این صورت فرش شما کمتر در معرض جذب گرد و غبار و لکه ها خواهد بود.

راهکارهای تمیز کردن فرش ماشینی کرم

گاهی ممکن است بخش کوچکی از فرشتان دچار لکه و یا گرد و غبار شدیدی شود که شما نیاز داشته باشید جای شستن تمام فرشتان فقط به پاک کردن همان قسمت بپردازید در ادامه راهکارهای مناسب برای رفع انواع لکه ها را به شما خواهیم گفت.

راهکار برای رفع لکه جوهر روی فرش ماشینی کرم

اگر به طور ناگهانی مقداری جوهر روی فرش روشن شما پاشید نگران نباشید چون به راحتی با چند قاشق ماست می توانید لکه جوهر را از روی فرشتان بردارید. برای اینکار ابتدا ماست را روی لکه جوهر ریخته و تا زمانی که به طور کامل با جوهر مخلوط می شود صبر کنید سپس مخلوط ماست و جوهر را با قاشق از روی فرش بردارید.

راهکار برای رفع لکه میوه و آب میوها روی فرش ماشینی کرم

اگر فرشتان توسط میوه هایی مثل هلو ، گیلاس، توت فرنگی و از این قبیل میوه ها دچار لکه شد می توانید برای پاک کردنشان از آب و کمی سرکه سفید و یا مخلوط آب و مواد شوینده استفاده کنید. میزان نسبت هریک در ترکیب ها بستگی به میزان بزرگی لکه دارد.

رفع لکه میوه و آب میوها روی فرش ماشینی کرم

راهکار برای رفع لکه قهوه روی فرش ماشینی کرم

لکه قهوه لکه سنگین و دردسر سازی است که به راحتی با مخلوط آب و مواد شوینده پاک نخواهد شد. توصیه ما به شما این است که در صورت به جا ماندن لکه قهوه روی فرشتان برای پاک کردن آن از مخلوط آب و نوشابه استفاده کنید.

راهکار برای رفع لکه چربی روی فرش ماشینی کرم

برای رفع لکه های چربی مثل ریختن روغن رو فرش ابتدا پارچه ای را روی بخشی که دچار لکه شده قرار داده و با اتو به آن حرارت دهید پس از اطمینان یافتن در مورد گرم شدن آن بخش شروع به شستشو کنید میبینید که اثری روی آن باقی نخواهد ماند.

راهکار برای رفع لکه نیکوتین و تنباکو روی فرش ماشینی کرم

جهت رفع لکه نیکوتین و تنباکو از روی فرشتان کافی است کمی گلیسیرین روی آن بپاشید و سپس به آرامی آن را تمیز کنیدو این کاررا تا تمیز شدن کامل لکه ادامه دهید.

روش شستن فرش ماشینی کرم

برای شستن فرش ماشینی کرم رنگتان دو روش مناسب وجود دارد که در ادامه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت

روش اول: شستشو فرش ماشینی کرم با مواد پاک کننده خانگی  

شستن فرش ماشینی کرم به کمک مواد پاک کننده خانگی کار آسان و کم هزینه ایست و از مزایای مهم آن در مقابل شستشو با مواد شوینده شیمیایی جلوگیری از آسیب به بافت و تار و پود فرش است. در این روش از موادی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده می شود. این مواد  قدرت حل‌کنندگی بسیار زیادی دارند و ضرری به تار و پود فرش نمی زنند.

برای شستن فرشتان  با این روش ابتدا آن را با محلول ترکیب آب و  سرکه (یا جوش شیرین) خیس کنید، سپس با یک  اسفنج سطح فرش را تمیز کنید. در مرحله‌ی بعدبه  آبکشی فرش با یک فرچه بپردازید.

توصیه می کنیم مقاله نحوه درست کردن شامپو فرش خانگی را حتما مطالعه کنید!

روش دوم: قالیشویی فرش ماشینی کرم رنگ با مواد شوینده شیمیایی

بهترین ماده شوینده شیمیایی، شامپو فرش ها هستند. برای شستن فرش هایتان با شامپو فرش ابتدا مقداری از آن را با آب مخلوط کرده و سپس با اسفنج روی فرش بکشید.

در مرحله بعد با یک دستمال با قدرت جذب بالا سطح فرش را خشک کرده و پس ازاطمینان از خشک شدن کامل فرش روی آن را جارو بکشید. نکته مهم این است که تا خشک شدن کامل سطح فرش صبر کرده و روی آن راه نروید.

در نهایت این امر مهم را فراموش نکنید که راهکارهای بالا به اندازه شستشوی شرکت‌های قالیشویی کیفیت و کارایی بالایی به همراه نخواهند داشت. تیم قالی شویی بنفشه با تسلط بر تکنیک ها و روش های نوین در این زمینه  آماده خدمت رسانی با کیفیت به شما عزیزان جهت صرفه جویی در وقت، زحمت و هزینه اتان می باشد.

شستن فرش های کرم توسط قالیشویی

مزیت شستن فرش های کرم توسط قالیشویی در مقابل شستشوی خانگی

  • اگر از مواد شوینده به مقدار نامتناسب و به صورت نادرست استفاده کرده و یا فرش را بیش از حد خیس کنید باعث از بین رفتن تار و پود فرش ها و پایین آمدن طول عمر آنها خواهید شد. ما با استفاده از از بهترین مواد شوینده به صورت مناسب حفظ تار و پود، جلوه و زیبایی فرش هایتان را تضمین می کنیم.
  • در صورت استفاده از روش های خشک کنندگی اشتباه و به صورت نادرست ممکن است رنگ فرش شما کدر شود ویا حتی هنگام شستشو رنگ بخش های دیگر فرش در پس زمینه روشن فرش پخش شود. تیم ما با استفاده از روش های نوین شستشو و خشک کردن به شما اطمینان خواهد داد که این اتفاق نخواهد افتاد.
  • در روش های شستشوی خانگی فرش ماشینی شما عمیقا تمیز نخواهد شد در صورتیکه ما از روش ها و دستگاه هایی بهره میگیریم که فرش هایتان را عمیق تر تمیز می کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟ امتیاز بدهید!

5/5 - (2 امتیاز)

اگر سوالی در این رابطه یا نظری دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
کارشناسان سایت پاسخگو خواهند بود

0 0 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
از طریق وب‌سایت ما به‌سادگی خدمات موردنیاز خود را رزرو نمایید
سفارش تلفنی
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
Scroll to Top