قالیشویی بنفشه در تمام ایام تعطیلات نوروز، آماده ارائه خدمات به همشریان گرامی می باشد.

(شستشوی) تمیز کردن مبل سلطنتی در خانه؟ + چالش ها و راهکارها

شستشوی مبل سلطنتی
ضمانت خدمات قالیشویی بنفشه

 💡 اسرار مخفی شست و شوی مبل سلطنتی در منزل 

زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

مبلمان سلطنتی تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما دارند و از پر استفاده ترین وسایل منزل محسوب میشوند.بنابراین می‌توان گفت اگر کثیف شوند و یا دچار لکه شوند ظاهر خوبی نداشته و زیبایی آنها از بین می‌رود. شست و شوی مبل سلطنتی و تمیز کردن مبل سلطنتی در خانه باعث تازگی مبل ها و افزایش طول عمر آنها می‌شود.

این نوع مبلمان سنگین تر از مبل های راحتی منزل بوده و جابجایی آن دشوارتر است. برای شستشوی مبلمان باید از خدمات خشکشویی مبل در منزل کمک بگیرید. به این ترتیب بدون اینکه نیاز به حمل و نقل مبل ها باشد، نظافت و تمیزکاری در همان محل انجام می شود. این مبل ها خیلی با دوام و مستحکم هستند اما شستشوی غیر اصولی می تواند موجب آسیب به طرح های منبت کاری و حتی پارچه رویه مبلمان شود. به طور معمول پارچه رومبلی به صورت یکپارچه بر روی تشک یک تکه، کشیده شده است. این موضوع کار نظافت و شستشو را ساده می کند. 

شاید برای بسیاری از افراد شست و شوی مبلمان از جمله سخت ترین کار ها در نظافت منزل باشد و علت آن این است که روش تمیز کردن مبل را نمی‌دانند.

قطعا هر کاری اصولی دارد شست و شوی مبل سلطنتی نیز اینگونه است و اگر به روش درست انجام نشود ممکن است مبلمان شما آسیب ببیند.

از انواع مبلمان میتوان به مبلمان سلطنتی اشاره کرد. مبلمان سلطنتی به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ دارد، توجه خیلی از افراد را به خود جلب  کرده است.

از آنجایی که مبلمان سلطنتی دکوراسیونی لوکس و بی نظیر را برای شما فراهم میکند نحوه تمیز کردن مبل سلطنتی نیز امری مهم است.

این مطلب قصد دارد شما را با روش شست و شوی مبل سلطنتی بیشتر آشنا کند.

تمیز کردن مبل سلطنتی در خانه

نظافت سطحی مبل توسط جاروبرقی

نحوه شست و شوی مبل سلطنتی در منزل به این صورت است که ابتدا گرد و خاک مبلمان خود را به وسیله جارو برقی تمییز کنید. قبل از اینکار مبلمان سلطنتی خود را از دیوار فاصله دهید و به حالتی بگذارید که انجام کار برای شما راحت تر شود و در ادامه بالشتک ها را برداشته و زیر آنها را جارو بکشید.

تميز كردن مبل سلطنتي

گردگیری مبل سلطنتی با برس نرم

استفاده از یک برس نرم برای از بین بردن گرد و خاک باقی مانده؛ نحوه تمیز کردن مبل سلطنتی در منزل بسیار مهم است.

این مبل ها بخاطر ظرافتی که در تولید و ظاهر خود دارند بسیار حساس هستند. سعی کنید برای از بین بردن گرد و خاک باقی مانده با یک برس نرم روی مبل بکشید به گونه ای که پارچه مبل آسیبی نبیند.

استفاده از غلتک

بکارگیری غلتک مناسب برای از بین بردن موها و کرک ها؛ این کار را میتوانید با استفاده از قطعات مخصوص جاروبرقی و یا غلتک انجام دهید. ما برای اطمینان از تمیزی به شما غلتک را پیشنهاد میکنیم. غلتلک را روی مبل بکشید تا موها و کرک های مبل جمع و تمییز شود.

براق کردن مبل سلطنتی با پارافین

پاک کردن قسمت های چوبی مبل با پارافین و یا گلیسیرین؛ هر دو ماده برای پاک کردن قسمت های چوبی مبلمان سلطنتی گزینه های مناسبی هستند.

در هنگام استفاده از پارافین مراقبت باشید که پارچه مبلمان شما به پارافین آغشته نشود.

گلیسیرین روی قسمت چوبی مبل شما یک لایه چوبی محافظ ایجاد می‌کند که سبب تمیزی و درخشندگی قسمت چوبی مبل شما می‌شود.

استفاده از دستمال مرطوب در شستشوی مبل سلطنتی

از بین بردن لکه های مبلمان سلطنتی؛ در نحوه شست و شوی مبل سلطنتی شاید از بین بردن لکه ها برای شما سخت به نظر برسد. ما به شما توصیه میکنیم برای این کار از دستمال مرطوب بچه ها استفاده کنید. برخی ها این تصور اشتباه را دارند که استفاده از آب بیشتر لکه را راحتر از بین میبرد و این باور درستی نیست.

دستما مرطوب حاوی آب و صابون و مقداری رطوبت است که برای پاک کردن لکه ها گزینه مناسبی به نظر میرسد. در صورت ایجاد یک لکه تازه روی مبل خود سریعا برای پاک کردن آن از دستمال مرطوب استفاده کنید تا تاثیر جالب آن را ببینید.

برای از بین بردن لکه ها میتوانید از شامپو فرش و یا سرکه سفید نیز استفاده کنید. به این صورت که محلول را روی قسمت مورد نظر بریزید و با یک اسفنج بکشید. سپس با یک دستمال مرطوب تمییز و در ادامه مبل را خشک کنید.

بهترین راه برای خشک کردن مبلمان این است که آنها را در محیط منزل و به صورت طبیعی خشک کنید، به منظور این کار پنجره ها را باز کنید تا هوا در منزل جریان داشته باشد. استفاده از سشوار پیشنهاد نمیشود، زیرا حرارت باعث پرزدارشدن پارچه مبل شما می‌شود.

شست و شوی مبل سلطنتی

شست و شوی مبل سلطنتی با بخارشوی

شست و شوی مبل سلطنتی به وسیله بخار شوی؛ به بخار شوی اعتماد کنید. یکی از راهکار های مناسب در طرز شست و شوی مبل سلطنتی در خانه استفاده از دستگاه بخار شوی است.

استفاده از این دستگاه اینگونه است که ابتدا، مخزن دستگاه بخار شوی را با محلول پاک کننده ای که بر پایه آب ساخته شده است پر می‌کنید.

محلول را به آرامی توسط دستگاه روی مبل پخش کنید. برای از بین بردن کف اضافی مکنده دستگاه را روشن کنید تا کف اضافی از روی مبل تمیز شود.

در ادامه دستگاه را روی قسمت های مختلف مبل بکشید تا کاملا تمیز شود. برای اینکه بافت مبل شما آسیب نبیند، دستگاه بخار شوی را روی حالت ضعیف قرار دهید.

اما برای اطمینان خاطر بیشتر کار را به ما بسپارید.

نکاتی در مورد طرز شست و شوی مبل سلطنتی در خانه

 مراقب باشید که چوب مبل شما خیس نشود زیرا خیس شدن چوب باعث پوسته پوسته شدن و با گذشت زمان ترک خوردن چوب میشود.

در صورت ریخته شدن نوشابه روی مبلمان خود باید آن را خیلی زود تمیز کنید. برای اینکار مقداری نمک روی قسمت مورد نظر بریزید و با اسفنج خیس آن را پاک کنید تا اثری از لکه روی مبل باقی نماند.

زردی سیگار یا بر سوختگی را با کمک یه حبه قند از بین ببرید به این صورت که روی قسمت مورد نظر قند را بمالید و ادامه دهید تا لکه ناپدید شود.

محلول الکل و نمک برای پاک کردن لکه چربی روی مبل تاثیری عالی دارد.

کدهای مبل را فراموش نکنید. این کدها شما را در استفاده از آب و مواد شوینده راهنمایی می‌کنند پس از آنها غافل نشوید.

تمام آموزشهای بالا برای مواقعی است که شما توانایی تمیز کردن مبل سلطنتی در منزل را داشته باشید.

با توجه به قیمت بسیار بالای مبل سلطنتی و حساسیت پارچه این مبلها توصیه ما استفاده از خدمات تخصصی مبل شویی بنفشه می باشد.

ما با سالها تجربه در زمینه مبل شویی به شما اطمینان خاطر می دهیم که با کیفیت بسیار بالا و با بهترین مواد شوینده مبلمان منزل شما را تمیز خواهیم کرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟ امتیاز بدهید!

4.4/5 - (27 امتیاز)

اگر سوالی در این رابطه یا نظری دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
کارشناسان سایت پاسخگو خواهند بود

3 1 رای
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
از طریق وب‌سایت ما به‌سادگی خدمات موردنیاز خود را رزرو نمایید
سفارش تلفنی
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
Scroll to Top